Patiënteninformatie
Spreekuur
Er is ’s ochtends spreekuur tussen 8.00 en 9.30 uur en ’s middags tussen 14.00 en 16.00 uur. Voor afspraken voor het spreekuur moet u ’s ochtends bellen, tussen 8.00 en 12.00 uur.
Als u een afspraak maakt zullen de praktijkassistenten bij u informeren wat de reden van uw bezoek is. Zodoende kunnen zij voldoende tijd plannen en eventueel dingen klaarzetten.
Bij het plannen van het spreekuur gaan we er vanuit dat u één probleem per consult heeft. Als u over meerdere problemen wilt spreken, reserveren wij graag meer tijd voor u.
Telefonisch spreekuur
Als u een korte vraag heeft of een uitslag wilt bespreken, kan de huisarts u terugbellen. Als u de praktijkassistent laat weten wat uw vraag is en hoe de dokter u kan bereiken, belt zij u terug.
Visites
Als u te ziek bent om naar te praktijk te komen, rijdt de huisarts tussen 11.30 en 13.30 uur een visite. Visites moet u aanvragen voor 10.00 uur.
Privacy
Lees hier het Privacyreglement van onze praktijk.
Medicatie herhalen
Een herhaalrecept voor medicijnen kunt u gemakkelijk aanvragen via het patiëntportaal.
Indien u (nog) geen patiëntportaal heeft, kunt u bellen met de receptenlijn: tel. 050-3128216 keuzetoets 2.
U krijgt dan een bandje te horen. Hierop kunt u uw herhaal-medicatie inspreken. Vermeldt u duidelijk:
- Uw naam, geboortedatum, adres en telefoonnummer.
- Naam van het geneesmiddel, de sterkte, het gebruik, de hoeveelheid en de apotheek.
U kunt het bandje 24 uur per dag inspreken.
Ook kunt u uw medicijndoosjes of briefjes inleveren op de praktijk in een speciale box in de hal. Zorg dat uw naam en geboortedatum overal op staan. Herhaalmedicatie liever niet aan de balie afgeven.
Als u op werkdagen voor 10.00 uur uw herhaalmedicatie hebt aangevraagd, liggen de medicijnen de volgende werkdag na 16 uur klaar bij uw apotheek. Als u in het weekend medicatie aanvraagt, liggen de medicijnen op dinsdag na 16.00 uur klaar.
Urine
Voor urine onderzoek dient u ochtendurine voor 9.45 uur in te leveren. Noteer uw naam en geboortedatum op het potje.
U kunt tussen 13.00 en 14.00 uur bellen voor de uitslag.
Uitslagen
Voor uitslagen kunt u bellen met de praktijkassistent, maandag tot en met vrijdag tussen 13.00 en 14.00 uur en tussen 16.00 en 16.30 uur.
De praktijkassistent heeft dan alle uitslagen bij de hand.
Reisvaccinatie
Als u op reis gaat kunt u bij huisartsenpraktijk Filius terecht voor advies omtrent reizigersvaccinaties.
U kunt hier snel terecht en ook als u geen patiënt in deze praktijk bent, bent u van harte welkom. HAP Filius is aangesloten bij www.reisprik.nl. Dit is een landelijk netwerk van huisartsen voor reizigersadvisering en vaccinatie. Reisprik biedt de laagste prijsgarantie.
Een afspraak maken kan telefonisch (050-3128739) of via de link
U kunt alleen met pin afrekenen (niet met creditcard). Afhankelijk waar u verzekerd bent kan de rekening ook rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar gestuurd worden. Voor actuele tarieven voor de vaccinaties kijkt u op www.reisprik.nl
Online inzage van uw dossier
Klachtenprocedure
Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons, dit eerst met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachten-functionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachten-functionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van de SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.